Kedi Ve Köpeğinizin Klinik Stresini Yenin

Veteriner kliniği ziyaretleri ne yazık ki çoğu kedi ve köpeğin korkulu rüyası haline gelmiştir. Klinik korkusu olan birçok köpek veteriner kliniğine yaklaştığınızda kliniğe, hatta kliniğin bulunduğu sokağa dahi girmeyi reddederken çoğu kedi dostumuz ise henüz evde taşıma çantasını gördüğü anda tepki göstermekte ve çantanın içine girmemek için kaçıp saklanmaya çalışmaktadır. Bu durumlar da sizin ve hayvan dostunuz için stres yaratabilmektedir. Kedi ve köpeklerde klinik korkusunun oluşmasındaki en büyük sebeplerden biri hayvan sahiplerinin evcil dostlarını sadece aşılama, hastalık gibi durumlarda veteriner kliniklerine götürmesidir. Her klinik ziyareti basit de olsa yapılan uygulamalar sebebiyle travma niteliği taşıyabilir. Aslında evcil dostlarımızın ağrı ve acı eşikleri bizlerden çok daha yüksektir. Bu da onların ağrıya ve acıya olan dayanıklılıklarını sağlar. Kedi ve köpeklerin veteriner kliniklerindeki manipülasyonlardan korkması aslında enjeksiyonların ya da manipülasyonların verdiği acı değil, klinikteki diğer hayvanların kokuları, yüksek muayene masasına çıkartılmak, zapturapta alınma esnasındaki sıkıştırmalar ve bunların oluşturduğu strestir. Bu durumları aşmak için ara sıra, sebepsiz olarak dostunuzla birlikte veteriner hekiminizi ziyaret edip klinikte biraz vakit geçirip, küçük ödüllerle onu rahatlatarak dostunuzun veteriner kliniği ziyaretleri hakkında daha farklı düşünmeye başlamasını ve bu ziyaretlere korkusuzca yaklaşabilmesini sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda rutinde yapılan muayene ve aşı uygulamaları sonrasında da dostlarınızı ödüllendirmek onları mutlu edecektir. Hatta bir köpek sahibiyseniz klinikten çıktıktan sonra dostunuzla güzel bir doğa yürüyüşü yapmak ve oyun oynamak da bir sonraki ziyaretinde gezme ve oyun olabilme ihtimalini düşünen köpeğinizin kliniğe daha hevesli ve rahat olarak gitmesine sebep olacaktır. Bir kedi sahibiyseniz ve dostunuzun taşıma çantasına karşı olumsuz bir tepkisi varsa, yaşadığı ortamda çantasını sürekli onun görebileceği bir yerde tutup, içine hoşuna gidecek şeyler koyarak olumlu çağrışımlar yükleyebilir ve böylece çantayı gördüğünde hissettiği tehdit algısının azalmasına yardımcı olabilirsiniz. Eğer evcil dostunuz sadece kliniğe gelmek amacıyla araçla seyahat ediyorsa arabaya karşı da olumsuz tepki oluşturabilir, arabada huzursuz ve gergin bir tavır gösterebilir. Dostunuzu klinikle ilgisi olmayan kısa araba yolculuklarına çıkarmak onun negatif algılarını yeniden şartlama yoluyla törpüleyebilir. Son olarak rahat olmaya çalışın. Muayene, aşı ve tedaviler esnasında öncelikle sizin sakin ve rahat bir şekilde dostunuzun yanında olmanız onların güvende hissetmesini sağlayacak ve rahatlamasına yardımcı olacaktır